IFK Strömstad - Kungshamns IF  3-1  (2-1)

0-1   Rickard Maisa

Ulrik Johansson och "Bullar´n" Larsson.
Där har ni duon som sänkte Kungshamn.
- De är hela tiden farliga när de går på "djupet", säger Strömstads tränare Staffan Martindahl.
Strömstad vann något överraskande, och gjorde det rättvist. Gästande Kungshamn kom inte alls upp i den klass som visades upp borta mot Viken i lördags.
- Vi gjorde en kanonmatch där uppe, men nu verkade det som om killarna inte orkade ladda om, suckar tränaren Sven-Eric Ohlsson.
Det började annars bra. Kungshamn tog ledningen på straff genom Richard Maisa i 25:e minuten. Men när Ulrik Johansson kvitterade till 1-1 tappade bortalaget gnistan. Och i halvlekens sista minut var det Strömstads tur att få straff, som "Bullar'n" förvaltade på bästa sätt.
- Det är klart att det kändes gott att gå in halvtid med en 2-l-ledning, säger Staffan Martindahl.
I andra halvlek hade Kungshamn lite mer bollinnehav än Strömstad. Men hemmalaget stod för de bästa och flesta chanserna. Firma Johansson och Larsson var ständigt på hugget. 3-1 var deras verk. "Bullar' n" passade, Ulrik nätade.
- Visst var de duktiga, men jag tycker ändå det var en väldigt stark lagsinsats i dag, påpekar Martindahl. För Kungshamns del gäller det nu att ladda om batterierna.

Robert Abrahamsson, Bohuslänningen 000602