Rosseröds IK - Kungshamns IF  5-0  (3-0)

- De startade i ett ruggigt tempo och vi fick det svårt med en gång, säger
Sven-Eric Ohlsson, tränare i Kungshamn.
Det är inte svårt att förstå hans syn på matchstarten, för faktum var att Rosseröd ledde med 2-0 efter endast tio minuters spel. Det hann även bli 3-0 innan paus och uppförsbacken blev allt brantare för Kungshamnsspelarna.
- Jag tycker att vi hade rätt mycket bollinnehav i första halvlek, men vi skapade ändå inga farligheter, säger Ohlsson.
Han tycker att Rosseröd var mycket bättre, men att siffrorna ändå blev för stora och inte riktiga avspeglar händelserna på plan.
- Vi har haft och har en hel del skador och det är väl en del av förklaringen till vår mycket ojämna standard. Vi vinner några matcher, för att i nästa match förlora stort, menar Ohlsson.
Han medger också att Kungshamn är ett offensivt lag och har svårt att tänka defensivt.
- Spelarna är väldigt inriktade på offensiv fotboll och därför har vi försökt få in mer defensivt tänkande, men det är inte så lätt, menar Ohlsson.

-Bohusläningen, 000904-