Kungshamns IF- Rosseröd  2-0  (0-0)

1-0   Benny Ljungqvist
2-0   Rickard Maisa

De som hade sökt sig till Kungshamnsvallen för att se på rolig fotboll blev antagligen väldigt besvikna.
- Den första halvleken var rent bedrövlig från bägge lag. Det var bara kamp, berättar Rosseröds tränare Lasse Lekberg.
Bägge lagen skaffade sig ett par chanser vardera, men ingen lyckades sätta bollen i nät under de första 45 minuterna. Rosseröds försvar, lett av Janne Davidsson, spelade mycket bra och hemmalagets målvakt Jonas Persson var fenomenal.
Den andra halvleken fortsatte i samma mönster som den första. Men det var hemmalaget som verkade ha den bästa viljan för dagen, och ju längre
matchen led ju närmare kom
Kungshamn ett ledningsmål.
- Vi är starka i slutet av matcherna tack vare att vi tränat hårt och effektivt under försäsongen. Spelmässigt fattas det fortfarande en del, säger Sven-Erik Ohlsson, tränare i Kungshamn.
I den 70:e minuten tog hemmalaget ledningen och ett tröttkört Rosseröd orkade inte replikera. Måltjuven Rikard Maisa punkterade sedan matchen med sitt 2-0 mål.  - Första målet avgjorde matchen i och med att det kom så sent. Det är svårt att göra konstruktiva ändringar med trötta spelare, avslutar Lekberg.

-Martin Webb, Bohusläningen 000520-

* Måste bara undra om vi sett samma
match. Vi på läktaren tyckte att det var
en mycket underhållande match.

-Webmaster, KIF-