Kungshamns IF - Melleruds IF   6-1  (4-1)

1-1   Rickard Maisa
   Martin Persson
   Magnus Olsson
   Magnus Olsson
5-1   Benny Ljungqvist
6-1   Andréas Öster

Tidigare på säsongen har Kungshamn haft problem med effektiviteten på sina chanser.
Det kan man väl inte säga att
laget hade igår.
- Nej, när väl proppen gick ur kom alla mål på en gång, säger lagets tränare
Sven-Eric Ohlsson.
Det var dock inte hemmalaget som började bäst utan Mellerud var klart bättre laget när Kungshamn inte riktigt var på alerten.
Men efterhand kom Kungshamn in i matchen mer och när man väl fick första målet tog laget över totalt.
- Vi spelade väldigt bra men skapade inte speciellt många chanser. Men till skillnad för våra tidigare matcher hade vi stor utdelning på chanserna, säger Ohlsson.
Ja fyra mål på fem chanser får man väl vara nöjd med ur hemmasynpunkt.
I den andra halvleken var det åter borta dominans och 4-2 hängde i luften.
Men återigen var det ett hemmamål som vände matchen och efter 5-1 var det slut på spänningen och Kungshamn kunde ta en skön vinst.
- Härligt att målen äntligen kom och att vi spelade bra under stora delar av matchen. Det är det mest positiva med matchen, säger Sven-Eric Ohlsson.

-Bohusläningen, 000826-

* Noteras måste också att
Andréas Öster, endast 16 år, gjorde årets mål på Kungshamnsvallen.
Ett direktskott från minst 25 meter
ribba in i målvaktens vänstra kryss.
Ett stort GRATTIS Andréas !!!!