Kungshamns IF- Henåns IF  1-2  (0-0)

1-0   Henrik Johansson

Det blev ingen repris av den sprakande seriefinalen förra tisdagen mellan Kungshamn och Henån när lagen möttes igen under gårdagen.
- Nej verkligen inte. Det var rent av tråkigt. Inget skönspel och dåliga passningar från båda hållen, säger Kungshamns tränare, Sven-Eric Ohlsson.
Som helhet var matchen jämn med ett litet övertag för Henån.
- Jag tycker vi har ett visst spelövertag så det kändes ju väldigt tungt när Kungshamn gjorde 1-0 med kvart kvar, säger Henåns tränare Lars Hansson.
Rättvisa verkade dock skipas när Henån kunde kvittar till 1-1 med sex minuter. Ett resultat som båda sidor hade varit nöjda med. Men Mats Olsson ville annorlunda. För med matchens sista situation avgjorde han till Henån fördel med sitt 2-1mål.
- Oavgjort hade varit mest rättvist men om man ser till resultaten i båda matcherna tycker jag rättvisa har skipats. Vi skulle ju vunnit hemma förra tisdagen, avslutar
Lars Hansson.