Kungshamns IF- Frändefors IF  2-2  (2-0)

1-0   Peter Lysell
2-0   Henrik Johansson

Kungshamn fick en minst sagt bra start på matchen. 1-0 kom redan efter två minuter och åtta minuter senare kom 2-0.
- En mardröm för oss att få en sådan start. Men vi visade fin lagmoral genom att inte klappa ihop totalt, säger Peter Grönros, tränare i Frändefors.
Men att Kungshamn får en bra start brukar inte vara en garanti för att laget ska vinna snarare tvärtom.
- Nej, verkligen inte. Vi har väldigt svårt att hålla ledningar som vi får. Vi blir alldeles för försiktiga, suckar Sven-Eric Ohlsson, tränare i Kungshamn.
Och det var precis som vad som hände i denna matchen också. Hemmalaget slog av på takten och släppte in Frändefors i matchen. Det var dock Kungshamn som hade ett lite grepp men Frändefors blev farligare för varje minut som gick.
Det var inte mer än väntat att Kungshamn skulle släppa in mål när inte deras försök att punktera matchen i andra halvleks inledning lyckades.
- Efter anstormningen från Kungshamns sida tog vi över matchen och kunde till slut kvittera och ta en välförtjänt poäng, säger Peter Grönros.
Sven-Eric Ohlsson i hemmalaget var dock inte lika nöjd.
- Detta är femte gången vi tappar en stabil ledning. Så det känns mycket tungt just, säger Ohlsson.

-Bohuslänningen, 000807-