Kungshamns IF - Eds FF  3-2  (0-1)

1-1   Benny Ljungqvist
2-1   Johnny Arvidsson
3-1   Martin Persson

Hemmalaget fick spela den första halvleken i stark motvind. Ändå lyckades de ta greppet om matchen och pressa tillbaks gästande Ed. Men det var gästerna som gick till pausvila med en 1-0 ledning. Målet slogs in på en frispark av Mattias Noaksson.
- Vi hade spelet men de skapade en del chanser i den starka medvinden, berättar Kungshamns tränare Sven- Eric Ohlsson.
I den andra halvleken var det Kungshamns tur att spela i medvind. Detta utnyttjade de på bästa tänkbara sätt och vände snabbt 0-1 till 2-1.
- Vår ledning från den första halvleken var för liten för att vi skulle klara detta. Hade vi lyckats få in något mål till i första halvleken så kunde det gått vägen, analyserar Eds tränare
Ronny Fredriksson.
Kungshamn åkte sedan på en utvisning och gästerna kom in i matchen igen. Men när Martin Persson satte 3-1 punkterades matchen definitivt.
- Vi gjorde ingen jättematch, men spelade ändå stabilt och segern var helt rättvis, avslutar Ohlsson.

-Bohusläningen, 000911-