Bäckefors IF - Kungshamns IF  0-4  (0-0)

0-1   Henrik Johansson
   Magnus Olsson
0-3   Magnus Olsson
0-4   Peter Lysell

Hemmalaget Bäckefors taktik var att backa hem och satsa på kontringar. Detta lyckades utmärkt i drygt en halvlek, men när gästerna gjorde två snabba mål avgjordes matchen.
- Vi visste att Kungshamn är ett skickligt lag och vår chans var att hålla nollan så länge som möjligt och försöka utnyttja de chanser som dök upp, berättar Bäckefors tränare Peter Jonasson.
Det var just gästernas fina passningsspel som låg bakom segern. Bäckevallens stora fina gräsmatta gynnade Kungshamn. De rullade boll och hade övertaget från matchens första spark till den sista.
- Vi spelade mycket bra idag och segern var helt i sin ordning. De brukar vara bra på fasta situationer, men det blev bara farligt en enda gång idag, säger Kungshamns tränare Sven-Erik Ohlsson.
Bäst i ett bra Kungshamn var Christian Lycke, Henrik Johansson och Martin Persson. Hos hemmalaget gjorde Tony Gren samt vikarierande målvakten Lars Björk en stabil insats.

-Martin Webb, Bohuslänningen-