Kungshamns IF- Bäckefors IF  2-2  (2-0)

1-0   Rickard Hansson
2-0   Rickard Hansson

Kungshamn hade allt i den första halvleken och dominerade kraftigt. Även chansmässigt var laget klart överlägset och startade matchen med att rada upp chanser. - Vi skulle naturligtvis, gjort några mål i inledningen på alla våra chanser. Där är en av anledningarna till att vi tappar poäng idag, säger hemmalagets tränare, Sven-Eric Ohlsson.
Istället kom målen när laget lugnat ner sig något med chansproducerandet och man gjorde två mål innan paus. Med 2-0 i ryggen och säkert spel under första halvleken tydde inte mycket på att Bäckefors skulle kunna vända matchen. Men det gick. Med vinden i ryggen reducerade nämligen laget till 2-1 fem minuter in på andra halvlek. Matchen var dock jämn och det såg ut som om Kungshamn skulle kunna vinna.
Men i den 80:e minuten hade Kungshamn en boll på Bäckefors mållinje men istället för 3-1 kontrade Bäckefors direkt och gjorde 2-2.