IFK Åmål - Kungshamns IF  0-5  (0-3)

0-1   Anders Rahlbring
   Peter Lysell
0-3   Rickard Maisa
0-4   Rickard Maisa
0-5   Peter Lysell

Kungshamn spelade stabilt i första halvlek och var fokuserade på uppgiften. Tre mål inom 13 minuter sänkte Åmål.
- I första halvlek var vi klart överlägsna. I andra bevakade vi matchen, sammanfattar Kungshamntränaren, Sven-Eric "Svea" Ohlsson. I andra halvlek sjönk spelkvalitén. Kungshamn förtog sig inget nämnvärt utan kontrollerade händelserna mot ett svagt Åmål.
- Åmål hade det svårt. De hade inte en enda målchans på hela matchen, säger "Svea".
Målen:
1-0: Anders Rahlbring slår in en stenhård frispark från 25 meter upp i nättaket.
2-0: Mattias Johansson släpper bollen i exakt rätt läge till Peter Lysell, som springer ifrån Åmåls backlinje och fri rullar in bollen.
3-0: Peter Lysell agerar framspelare denna gång. Rickard Maisa serveras med en fin macka. .
4-0: Christian Lycke fälls och Kungshamn tilldöms straff. Rickard Maisa prickar in sitt andra mål.,
5-0: Ett inspel från vänsterkanten möts av Peter Lysell som enkelt stöter in matchens sista mål.

-Bohusläningen, 000502-