Kungshamns IF- Hogstorp  2-0  (1-0)

1-0   Rickard Maisa
2-0   Magnus Olsson

Hogstorp började bäst och fick enkelt grepp om matchen.
- De var helt klart vassare än oss i inledningen av matchen. Vet inte vad det berodde på om vi var nervösa eller vad det var, säger Kungshamns tränare
Sven-Eric Ohlsson.
Några chanser skapade dock inte gästerna på sitt spelövertag utan istället var det hemmalaget som gjorde matchens första mål när Richard Maisa gjorde 1-0 på straff efter 20 minuters spel.
- Det målet vände matchen lite till vår fördel. Efter det målet tycker jag vi hade ett stabilt grepp om händelserna ett tag, säger Ohlsson. Men det verkade som Kungshamn inte var på topp under matchen, för i slutet av halvleken tappade man återigen kontrollen om matchen och Hogstorp kunde på nytt ta över. Även i början av andra var det gästerna som dominerade men när 2-0 kom tio minuter in på andra halvleken var matchen vunnen för Kungshamn.
- Ja efter det målet kontrollerade vi matchen totalt. Om man ser till hela matchen är jag nöjd med vårt försvarsspel.  Hogstorp skapade väl en chans på hela matchen så vårt försvar var tätt idag. Men framåt var det inte lika bra. vi är alldeles för passiva i vår offensiv så det är jag verkligen inte nöjd med, avslutar Sven-Eric Ohlsson.

-Bohusläningen, 000506-