Kungshamns IF- Åsebro IF  1-1  (0-1)

1-1   Rickard Maisa
På en mycket vattenrik grusplan spelades denna, trots allt, mycket sevärda match.
- Vi började bra den första kvarten, men sedan tog de över och gjorde då också ledningsmålet. I den andra halvleken hade vi mycket bollinnehav och skapade också. många chanser, säger Sven-Erik Ohlsson, tränare i Kungshamn.
Matchen innehöll ovanligt många målchanser och detta är inte alltid positivt ur försvarssynpunkt.
- Vi släppte till lite för många enkla lägen, men vår målvakt Jonas Persson agerade mycket stabilt och bra, menar Sven-Erik och fortsätter. Eftersom vi inte har ett så fysiskt lag måste vi kunna föra matchen bättre. Han är dock relativt nöjd med resultatet och poängen, så som matchen utvecklade sig.
- Med tanke på underlaget var det en mycket positiv match, hävdar
Olof Engelbrektsson, tränare i Åsebro efter matchen.
- Jag tycker att vårt unga lag stod upp mycket bra mot Kungshamns mer rutinerade lag och det är positivt inför fortsättningen av serien, säger Engelbrektsson belåtet.
Enligt honom ställde Åsebro om mycket snabbt från försvar till anfall och det skapade mycket oreda för Kungshamnsförsvaret

-Johan Lindén, Bohusläningen 000425-