Munkedals IF - KIF/BIF/HGIF

straff
M. Teymouri

Matchtrupp:
Martin Pettersson, Patrik Eklöf, Robin Milding, Felix Maisa, Mohammad Teymouri, Lucas Göransson, Oliver Johansson, Ali Eshaghi,
Ahmad Delly, Tobias Andersson, Shewan Fattah, Markus Westerhäll, Omar Delly, Abbe Lindsten, Zabiullah Amiri, Vincent Olsson

Seriepremiären mot Munkedal borta slutade med seger. Det var även premiär i serien för det mer fördjupade samarbetet mellan BIF/HGIF och KIF, så det kändes lite pirrigt innan matchstart. Matchen var väl kanske inte den mest välspelande, utan präglades av lite hafsigt passningsspel och mycket kamp och lite sega ben. Det var väl kanske inte så konstigt med tanke på att vi varit långlediga från fotbollen pga. påskfirande. Detta till trots så tycker jag vi har bra koll på händelseförloppet i matchen, och kontrollerar densamma från start till mål. Det är väl bara än stund i starten av andra halvlek som vi släpper till lite väl mycket omställningsspelet. Härligt med en bra start på serien!

Magnus Olsson