IF Viken - Kungshamns IF

0-4  Lucas Göransson
(A.Mill)
(J.Mattsson)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Lindwall Hedlund (K) 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 14. Adam Mill 15. Christian Lantz 17. Daniel Mattsson 18. Tobias Johansson

I säsongens sista match fick vi åka till Åmål en tisdag i oktober😢 kanske inte den roligaste resan, men vi hade ju mycket att spela för. Seger och poängtapp för Munkedal så skulle vi nå div3 kval.

Förutom första 20 min då vi är lite möra från bussresan, så gör vi en av våra klart bästa bortamatcher för året. Jag tycker att vi dominerar matchen resterande 70 min, och vi kunde gjort fler mål än de fyra vi gör. Det blir en komfortabel seger och därmed gjorde vi vårt jobb för att nå kval.

Tyvärr så vinner även Munkedal och lägger beslag på andra platsen. Vi slutar trea i serien vilket inte är fy skam som nykomling, och det finns stor potential i truppen inför kommande år.

Jag vill även tacka för mig och önska KIF:s A-lag lycka till framöver, det har varit ett nöje att få träna er dessa år😊.

Vill även säga grattis till Bengtsfors IF som är värdiga seriesegrare.