Kungshamns IF - IF Viken

(J.Hedlund)
(J.Mattsson)
(N.Andersson)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 22. Tobias Johansson (MV) 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 14. Adam Mill 15. Christian Lantz 18. Gustav Rödström 23. Linus Nikander Hellgren 26. Jonatan Gerrbo

I hemmamatchen mot IF Viken gör vi nog vår bästa första halvlek på mycket länge.Vi rullar boll på ett effektivt sätt och alla är rörliga och vill delta. Vi skapar otroligt mycket målchanser och hade det inte varit för Vikens duktiga målvakt så hade vi kunnat haft 6-0 i halvlek, istället så får vi nöja oss med 2-0 i halvlek, målskyttar Jesper M och Gustav. Vi pratar i paus om att försöka fortsätta på samma vis i andra halvlek, och att inte släppa in viken i matchen. Passningstempot och löpviljan går ändå ner lite i andra, men vi kontrollerar matchen bra. Vi gör även två mål i denna halvlek genom Kofoed och Lucas. En mycket bra och välspelad match från vår sida och tre goa poäng.