Kungshamns IF - IK Svane

(A.K.Hansson)
(J.Mattsson)
(D.Mattsson)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 22. Tobias Johansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 13. Anders Ralbring 14. Adam Mill 17. Daniel Mattsson 20. William Nurmi 25. Markus Westerhäll

Det blev seger hemma mot ett välspelande Svane. Om det var en regntung plan sist så blåste det iallafall inte, men det gjorde det ordentligt denna fredagskväll. Jag tycker vi gör en stabil match utan att få igång spelet riktigt. Vi försvarar oss bra runt egen box och släpper väl inte till mer en ett till två lägen på hela matchen. Vårt spel med boll samt presspelet är jag dock mindre nöjd med, det slarvas en hel del och många bollar blir antingen för korta eller för långa. Visst vinden gjorde det svårt, men jag tycker ändå att vi kunde haft bättre kvalitet i passningsspelet. När det gäller presspelet måste vi bli mer som en enhet som håller ihop, vi var alldeles för utspridda denna kväll. Därför kunde Svane ofta spela sig förbi vår offensiv linje. Men som sagt en stabil seger och en helt okej match av oss. Målskyttar denna kväll var Björn S 2st och Lucas 1st.