IK Svane - Kungshamns IF

Plats: Svanevallen
2-1  Alexander Kofoed Hansson
(J.Mattsson)

Matchtrupp: 1. Mattias Jansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 13. Anders Ralbring 16. Mohammad Teymouri 17. Tobias Johansson

Tyvärr blev det förlust i bortamatchen mot ett vilt kämpande Svane. De visade redan från start att de ville bryta sin negativa trend. Vi hade det väldigt jobbigt inledningsvis, och kom helt fel in i matchen. Matchen kom att avgöras de första 20 minuterna då Svane skaffar sig ett 2-0 överläge. Trots att vi ändrar lite i uppställningen och spelar upp oss, så har vi förtvivlat svårt att få in bollen i mål. Efter 39 minuter lyckas vi dock reducera till 2-1 genom Alex, och en strimma hopp infinner sig inför andra halvlek. Vi gör väl en något bättre andra halvlek tycker jag, och vi skapar otroligt mycket situationer i Svanes målområde, men utan resultat. Istället blir det som det ofta blir när ett lag ligger på hårt för kvittering, Svane sticker upp i ett anfall och gör 3-1. Därmed är matchen punkterad och vi får åka hem utan poäng denna kväll.

Forza KIF