Stala IF - Kungshamns IF

(J.Lindskog)
(J.Hedlund)
(S.Roos)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 2. Patrik Eklöf 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 16. Osvald Ahlsten Andersson 17. Daniel Mattsson 18. Tobias Johansson 25. Markus Westerhäll 26. Jonatan Gerrbo

Denna match spelades på en regntung naturgräsplan (Lövängens IP), och det var väldigt svårspelat. Inför denna match fick vi möblera om lite pga skador,sjukdom och resor, vi lånade även  in Patrik Eklöf och Osvald Ahlsten Andersson från B/H för att få ihop det. De två ska båda ha en eloge för sina matcher. I den första halvleken har vi svårt att få till något ordnat spel, vi har lågt bolltempo och dålig rörelse. Sen är det många dråpliga situationer på mittplan där folk halkar runt till höger och vänster. Stala gör 1-0 efter just en sådan situation, vi halkar på mittplan, tappar boll, de ställer om bakom vår backlinje, sen halkar även Matte i målet och 1-0 är ett faktum. Efter detta spelar vi upp oss något, vi skapar en del bra läge men bränner dem. Runt den 20:e min får vi en hörna som Patrik E nickar in till 1-1 och man hoppas att vi ska ta tag i det ordentligt nu, men det vill sig inte riktigt. Stala gör i stället 2-1 5 min innan paus och vi är allt annat än nöjda i halvtid. När vi kommer ut till den andra halvleken är det ett helt nytt lag men med samma spelare. Vi börjar trycka ner Stala ordentligt och skapar massvis med situationer i deras straffområde, vi får också en hel del hörnor och långa inkast till följd av detta. En kvart in i halvleken, runt minut 60 och fram till minut 67, dödar vi den här matchen med fyra mål på sju minuter. Först nickar Broberg in 2-2 på hörna, sedan nickar Björn in ett och Hedlud ett innan Kofoed håller sig framme och gör 2-5. Som sagt vi äger andra halvlek totalt och vi gör även tre mål till innan det är slut. Kofoed gör sitt andra i 81:a min, Jesper M gör ett i 85:e min och Gerra avslutar målskyttet i sista minuten genom att klackstyra in bollen vid stolpen. Om man var en aning orolig i halvtid så visade killarna i andra halvlek att det var helt i onödan. Dock behöver vi få till två bra halvlekar i fortsättningen om vi ska vinna våra matcher.