Kungshamns IF - Munkedals IF

(J.Hedlund)
(J.Mattsson)
straff

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 13. Anders Ralbring 14. Adam Mill
15. Christian Lantz 17. Tobias Johansson 18. Izudin Velic 23. Linus Nikander Hellgren

Det blev till slut seger, efter en jämn och tuff match hemma mot Munkedal. Vår matchplan för dagen var att spela ett lågt försvarsspel och ställa om i ytorna bakom deras trebackslinje. I första halvlek fungerar planen perfekt, vi ligger bra och är aggressiva på bollhållaren. Vi vinner en hel del boll på egen planhalva vilket gör att vi får flera bra omställnings lägen. Två av dessa omställningar bär frukt i form av mål, Björn gör 1-0, och Alex KH 2-0. Givetvis en skön ledning att ta med sig till paus. I andra halvlek ökar Munkedal tempot och vi ser allt tröttare och vilsnare ut. Efter ca 65 minuter får Munkedal till slut in en rättvis reducering. Detta för med sig att Munkedal får ännu mer energi, och vi blir än mer passiva. När de sedan kvitterar i minut 72 så känns det som att matchen håller på att rinna ifrån oss. Men på något sätt så lyckas vi krångla oss ur det grepp som Munkedal har på oss, och till och med vinna matchen. Matchvinnare blir Jonas H som gör mål på straff i 86:e minuten efter en tröjdragning på Lantz. Härligt med seger, och nu väntar ännu en tuff match mot serietvåan Herrestad nästa fredag.