Lysekils AIK - Kungshamns IF

(J.Mattsson)
(N.Andersson)
straff

Matchtrupp: 1. Mattias Jansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 13. Anders Ralbring 14. Adam Mill 15. Christian Lantz 17. Daniel Mattsson 18. Gustav Rödström 23. Linus Nikander Hellgren

LAIK startar bäst och är väldigt heta i början av matchen. De gör 1-0 redan efter 5 min. och vi får uppförsbacke direkt. Efter ca. en kvart börjar vi komma igång ordentligt och tar tag i matchen, vi skapar riktigt många  bra målchanser men Silas i Lysekilsmålet storspelar. Efter ca 25 min så får vi till slut till en kvittering efter skott från Jesper så rakar Björn in returen. Vi fortsätter sen att trycka på, och tio minuter senare gör Jesper Mattsson 2-1 till oss, och detta blir pausresultatet. I andra halvlek går tempot i matchen ner, vilket kan bero på att det var väldigt varmt denna dag. Vi för dock matchen hela andra halvlek och vi skapar en handfull med riktigt bra målchanser, men 3-1 målet dröjer ända till 10 min från slutet när vi blir tilldömda en straff som Nicky slår välplacerat in till stolpen. Vi gör en godkänd insats denna dag men borde gjort lite fler mål sett till alla lägen, dock är en seger en seger.

Forza KIF