Kungshamns IF - Högsäters GF

(A.Mill)
(J.Hedlund)
(D.Mattsson)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 13. Anders Ralbring 14. Adam Mill 15. Christian Lantz 17. Daniel Mattsson 18. Gustav Rödström

Om vi gjorde vår bästa insats för året förra veckan, så gjorde vi nog en av våra sämsta denna vecka. Förutom första kvarten som var hyfsad men inte bra, så var resten en bedrövelse. Var länge sedan jag såg så mycket felpass i en och samma match. Vi såg även loja och trötta ut stundtals. Vi börjar hur som helst med att gå fram till en 2-0 ledning efter att Jesper M och Kofoed nätat, och så långt var det väl ändå okej. Sen börjar slarvet i passningsspelet. Högsäter kommer mer och mer in i matchen och börjar få matchbilden dit de vill, alltså mycket kamp och tuffa dueller i luften. Där är de nog bäst i serien skulle jag tro. Efter en halvtimma så kommer reduceringen till 2-1 genom en av många fasta situationer. Men vi lyckas iallafall hålla ledningen in till paus.

Vi pratar om att vi måste steppa upp ett antal nivåer i andra akten om vi ska lyckas vinna denna match. Men om första var dålig så vet jag inte vad jag ska säga om den andra halvleken? Vi gör en riktigt medioker halvlek, och Högsäter är mycket bättre på alla plan. De gör såklart 2-2, och nu börjar det osa katt om vi över huvud taget ska få med poäng. Vi lyckas hur som helst få till en omställning, och i den gör Björn 3-2. Men bara minuter senare så var det kvitterat igen, och inte nog med det, Högsäter gör även 4-3 och matchen rinner ifrån oss. I den 92:a min får vi dock en sista chans, efter en långboll som Danne snyggt klackar tillbaka i luften till Jesper M som klipper till på volly. Bollen går otagbart in vid målvaktens högra stolpe och vi lyckas bärga en poäng. Starkt av oss att trots att inget fungerade som det skulle så undviker vi iallafall att förlora.