Herrestads AIF - Kungshamns IF

2-4  Jonas Hedlund
(A.Mill)
(A.K.Hansson)

Matchtrupp: 1. Mattias Jansson (MV) 4. Jonas Hedlund (K) 5. Marcus Broberg 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 14. Adam Mill 15. Christian Lantz
17. Daniel Mattsson 18. Gustav Rödström 21. Hassan Ghollami

Det blev en målfest på Undavallen denna fredag, kul för publiken men jobbigt på bänken.

Herrestad tar tag i matchen från start med sin höga press, och vi har det väldigt jobbigt inledningsvis. Det hinner knappt gå mer än ett par minuter innan vi ligger under med 1-0. Efter det fortsätter de trumma på och trycka ner oss. Det är väl inte före sista 15-20 min som vi lyckas jämna ut spelet lite. Efter ca. 30 minuter får vi 1-1 efter en omställning som förvaltades av Jesper Mattson. Jesper gör sedan 2-1 till oss efter en fin prestation i kamp med deras målvakt. Denna ledning har vi med oss till paus, vilket inte var helt logiskt med tanke på matchbilden.

Till andra halvlek får vi tyvärr byta ut Jesper pga skada, olyckligt då han var ett riktigt hot mot Herrestads backlinje. Herrestad rivstartar även i andra halvlek och vi är väldigt passiva. De kvitterar bara ett par minuter in till 2-2. Efter det har vi nog vår bästa period i matchen och skapar ett flertal målchanser, vi gör även ett par mål genom Hassan och Jonas H. Men med 20 minuter kvar så blir vi återigen ängsliga och passiva. Herrestad öser nu på för fullt framåt och får in en reducering till 3-4, sen skapar de en mängd målchanser, men vi ser ut att reda ut det hela. De får dock sista ordet i sista matchminuten när de kvitterar till 4-4.

Med tanke på hur matchen såg ut ska vi vara väldigt glada att vi kunde få med 1 poäng hem, för detta var ingen bra match från vår sida.

Forza KIF