Kungshamns IF - Brålanda IF

2-0  Nicky Andersson
(L.Göransson)
(J.Mattsson)

Matchtrupp:  Kungshamns IF 1. Mattias Jansson (MV) 22. Joakim Ramn (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 14. Adam Mill 16. Mohammad Teymouri 17. Daniel Mattsson 18. Gustav Rödström 23. Linus Nikander Hellgren
I tisdags kom Brålanda på besök till Kungshamnsvallen för en ny drabbning i div.4 fotbollen. Brålanda har haft en jobbig inledning på serien, men det var ingen garanti till hemmaseger. Vi visste med oss från förlusten mot Svane, som också sladdat lite i tabellen, att man får inga poäng gratis i serien. Vi tar tag i matchen direkt och visar upp ett bra spel i den svåra blåsten. Vi gör också ganska omgående både 1-0 (Björn) och 2-0 (Nicky), men sen tog det stopp i målfabrikationen, trots ett kraftigt spelövertag genom hela matchen. Framförallt borde vi gjort ett par tre mål till i första halvlek, i den andra har vi minst lika mycket boll men tappar tempo och slarvar lite väl mycket. Hur som helst, 3 poäng  in på kontot, vilket är det viktigaste. På lördag väntar nu en ny tuff match då det är derby mot Lysekils AIK på Gullmarsvallen.