Kungshamns IF - Bengtsfors IF

2-0  Christian Lantz
(N.Andersson)
(A.K.Hansson)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 22. Tobias Johansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Jonas Hedlund (K) 6. Jimmie Larsson 7. Nicky Andersson 8. Izudin Velic 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 12. Jesper Lindskog 13. Anders Ralbring 14. Adam Mill 15. Christian Lantz 23. Linus Nikander Hellgren 25. Markus Westerhäll

Det blev en härlig seger i hemmamötet mot serieledarna Bengtsfors med 2-0. Trots ett tidigt ledningsmål redan efter
3 minuter, när Kofoed snappar upp en slarvigt slagen bakåtpass, så har vi det jobbigt första halvtimman. Bengtsfors är mycket rappare och piggare än oss, och det märks att vi inte spelat match sedan 2 juli. Lägg där till att vi bara haft 6 träningspass med dålig uppslutning pga semestrar o dylikt. Det är väl inte före sista kvarten som vi börjar komma in i matchtempo och matchen jämnar ut sig. Skönt att vi lyckas hålla 1-0 ledningen in i paus,trots några heta lägen för Bengtsfors. I andra halvlek blir vi bättre och bättre ju längre matchen lider, samtidigt blir Bengtsfors desperatare och desperatare. Efter en timmes spel lyckas vi även få in 2-0 genom en nicktouch från Lantz efter ett långt inkast. Och det 2-0 målet skulle visa sig bli slutresultatet.

Nu är hösten igång och alltid gott med en positiv start!!