Kungshamns IF - Ödsmåls IK

(A.Mill)
(A.Hansson)
(B.Syversen)

Matchtrupp:  1. Mattias Jansson (MV) 3. Sebastian Roos 4. Patrik Eklöf 5. Marcus Broberg 7. Nicky Andersson (K) 8. Björn Syversen 9. Alexander Kofoed Hansson 10. Lucas Göransson 11. Jesper Mattsson 13. Anders Ralbring 14. Adam Mill 16. Felix Maisa 17. Tobias Johansson 20. William Nurmi

Idag var div 3 laget Ödsmål och gästade Kungshamnsvallen i DM. En match som Kungshamn vinner med 4-0 efter en gedigen insats. Detta trots att vi saknade många pga skador, sjukdom och arbete. Vi hade turen att få låna in Patrik Eklöf och Felix Maisa från B/H, så att vi kunde få ihop lag. De gjorde båda en riktigt fin match, och vi tackar dom för hjälpen.

Ödsmål visar redan från start att de ligger än division högre än oss, och tar genast tag i taktpinnen. De har mycket boll inledningsvis och skapar tidigt ett par bra målchanser. Vi hade bestämt oss för att ligga lågt med laget och inte bjuda på så mycket, men vi blir lite väl passiva och stående på hälarna i början. Som tur är är Matte på tårna och gör ett par bra räddningar i detta skedet. Efter 15-20 minuter så börjar vi äta in oss i matchen och skapar mycket omställningslägen efter bollstölder på mitten. Efter 20 minuter drar Björn på ett skott som borrar sig upp i nättaket, och vi leder med ett noll. Ödsmål fortsätter äga mycket boll resten av halvleken, men vi har nog de klaraste målchanserna, utan att lyckas få dit något mer mål.

Andra halvlek ser ut som första. Ödsmål är spelförande medans vi försöker ligga rätt och ställa om, vi lyckas även trycka in 2-0 i minut 56, även denna gång genom Björn. Efter det dröjer det något innan Alex K H gör 3-0 i 68 minuten, och här känns det väl lite som om luften går ur Ödsmål. De går ner på trebackslinje för att sätta extra tryck på oss, men Matte och backlinjen lyckas freda vårt mål. VI får rejält med omställningslägen sista kvarten när Ödsmål lyft upp sitt lag. Felix har ett par bra lägen, bland annat ett i stolpen och ett precis utanför stolpen. Men mannen för dagen, Björn, är den som gör sista målet med ett par minuter kvar, och slutresultatet skrivs till 4-0 och vi är vidare till kvartsfinal.

I kvartsfinalen väntar div.2 laget Grebbestads IF. Inget matchdatum är klart ännu.

Forza KIF