Vallens IF - Kungshamns IF

Lucas Göransson
Rickard Sivertsson
Sebastian Roos     Publik: 40

Ny superviktig match innan uppehållet, vi kände att vi behövde vinna denna match för att kunna haka på toppen av serien i höst. Vi startar matchen ganska bra, och jag tycker vi har bra kontroll på händelserna. Det enda som inte är bra inledningsvis är sista passen på offensiv planhalva och att vi har för dåligt tålamod i passningsspelet. Vallen är välorganiserat defensivt och satsar allt på bollvinst och omställningar. Efter ca 35 minuter så får Vallen just en omställning vilken deras duktiga forwards förvaltar väl till 1-0. Sedan hinner det inte gå mer en ett par minuter så var det dags igen, vi slarvar och tappar boll, Vallen ställer om och gör 2-0. Detta står sig till halvlek och vi får en välbehövlig paus att snacka igenom vad vi behöver göra för att ändra på match bilden. Vi gör några små justeringar och kommer ut tända inför andra akten. Här tycker jag att vi tar över fullständigt, vi ligger bättre på mitten och bollhållaren har mycket fler alternativ. I  55:e minuten betalar det sig och vi reducerar till 2-1 genom Hussein. Efter ytterligare fem minuter kvitterar vi till 2-2 på en fast situation där Jonas håller sig framme. Nu är vi riktigt på gång och går för seger, men 2-3 målet dröjer tills en kvart från slutet då Lucas som visat god målform gör sitt tredje på två matcher. När sedan Alex gör 2-4 med 10 minuter kvar känns det ganska avgjort och vi har lyckats vända på steken. Härligt att vi ger oss själva chansen att vara med och kriga om uppflyttning till hösten, nu får vi vila några veckor sedan är det dags att ta nya tag.