Kungshamns IF - Skärhamns IK

Mohammad Teymouri
Sebastian Roos
Tobias Johansson     Publik: 49

Det blev seger i den viktiga 6 poängs matchen mot Skärhamn med 4-0. Och efter några spelmässigt mindre bra insatser så höjde vi vår nivå några hack denna match. Jag tycker vi startar matchen bäst och redan i första minuten har vi en nick i ribban, vi fortsätter att föra spelet men har det lite jobbigt att få till det i sista tredjedel. Efter 20-25 minuter jämnar spelet ut sig och Skärhamn vaskar fram ett par möjligheter utan att göra mål. 0-0 står sig till paus.

Andra halvlek börjar också lite trevande, men en kvart in i den viker Lucas in från höger och skjuter ett hårt skott som målvakten är chanslös på och 1-0 är ett faktum. Tio minuter senare gör samme Lucas sitt och vårt andra mål efter fint förarbete av Alex som tar sig runt på vänsterkanten och spelar en fristående Lucas på bortre stolpen. Nu lossnar det rejält och i 75:e minuten får vi straff efter en duell mellan målvakten och Alex. Alex sätter säkert straffen till 3-0. Här känns det som matchen är i hamn och Skärhamn har inte kraften att komma tillbaka. Vi gör istället 4-0 genom den alltid löpvillige Adam Mill och bärgar 3 poäng. Härlig seger och denna omg gick verkligen resultaten med oss då både Rosseröd och Gilleby förlorade. Kan vi nu hänga i och vinna sista matchen innan uppehållet mot Vallen, så har vi bra slagläge inför hösten.