Kungshamns IF - Stångenäs AIS

Mohammad Teymouri
Hassan Gholami
Markus Westerhäll     Publik: 64

Första matchen efter sommar uppehållet var mot SAIS på hemmaplan. Vi visste med oss att det skulle bli en tuff match mot ett lag som spelat upp sig efter en tung start på serien. Vi hamnar trots kraftigt spelövertag i tidigt underläge, vi står och sover på en omställning och SAIS spelaren avslutar med ett snyggt skott i krysset. Vi fortsätter trots detta att trycka på men vi har svårt att dyrka upp ett lågt stående motståndarlag. Det ska dröja en halvtimma in i matchen innan kvitteringen kommer genom Jonas Hedlund. Detta resultatet står sig sedan halvleken ut. I den andra halvleken gör vi 2-1 redan i 3:e min, målskytt denna gång är Adam Mill. Vi har om möjligt ännu större bollinnehav i denna halvlek, men har svårt att få till det i sista tredjedel. Vi lyckas i alla fall göra 2 mål till i slutet av matchen, 3-1 gör Christian Lantz och 4-1 Lucas Göransson. Gott att börja hösten med en seger, och vi spelar helt okej men behöver ha bättre skärpa framåt.