Stångenäs AIS - Kungshamns IF

Sebastian Persson
Markus Westerhäll

Publik: 55

Efter urladdningen mot Diaspora var det dags för derby borta mot SAIS, där det de senaste åren varit många tuffa matcher. Det var också en speciell match för Jonas Hedlund att få möta sitt gamla lag för första gången i seriesammanhang sedan han kom till oss. Vi gör en riktigt bra första halvlek och har med oss 3-0 till halvtid efter mål av Adam, Mohammad och Jesper Lindskog. I andra startar vi starkt och gör 4-0 genom Nicky på en kanon volly från 20 meter, då står matchuret på 46 minuter. När sedan Adam gör sitt andra för dagen efter 50 minuter är det game over. Sista halvtimmen blir det rena semesterfotbollen, och inget av lagen förtar sig. Återigen en stabil seger och hela laget gör en bra insats.