Kungshamns IF - IFK lane

Lucas Göransson
Anders Ralbring
Max Albertsson     Publik: 120

Dags för årets tredje hemmamatch, denna gång mot IFK Lane. Lane har ett par riktigt duktiga spelare som varit högre upp i divisionerna, jag tänker närmast på Robert Bagger med meriter från superettan och Rickard Johansson med Div 1 meriter. Men även Anders Stenström som varit i Grebbestad under någon säsong. Jag tycker vi tar tag i matchen från start och hotar hela tiden deras försvar, men vi har förtvivlat svårt att sätta dit bollen. Tre frilägen plus en massa andra bra lägen första 20 min. men ändå 0-0. Lane hade under dessa inledande 20 minuter period ej haft ett ända anfall. Men som det ofta blir i fotboll när man ej sätter dit bollen, så kontrar Lane genom duktige Rickard Johansson som slår ett perfekt inlägg mot bortre stolpen till Mattias U som nickar in 0-1. Jobbigt ja, men ändå inte jätte oroande då vi fortsätter att trycka på för att kvittera. Till slut efter många om och men så gör vi 1-1 i 33:e minuten genom Jesper Mattsson, som slår in sin egen retur. 2-1 kommer strax efteråt då vi stressar Lanes backlinje och de gör självmål. 2-1 står sig sedan halvleken ut.

Vi kör på i samma stil i andra halvlek, skapar mycket framåt och stabilt bakåt. Det dröjer dock ca 20 minuter in i halvleken innan 3-1 målet kommer genom Adam Mill. Efter detta gör vi ett par mål till genom Alex K Hansson, och Jesper Mattsson gör sitt andra för dagen och avslutar målskyttet i 82:a minuten. Stabil seger till slut där vi kunde gjort många fler mål om vi varit lite kyligare i läget.