Hogstorps IF - Kungshamns IF

Mohammad Teymouri
Anders Ralbring
Anton Benjaminsson     Publik: -

Efter en spelledig helg mötte vi på måndagen Hogstorp borta på bräckevallen. Jag tycker vi gör en gedigen match, utan att spela på topp. Vi tar tag i matchen från start och skapar ett par halv situationer omgående, och redan i minut 8 gör Jesper Mattsson 0-1. Sedan har vi ytterligare en del halvchanser innan Jesper Mattsson återigen gör mål till 0-2(23:e min). Hogstorp slår mest långt och försöker skapa lägen genom detta och fasta situationer. Jag tycker dock att vi försvarar oss väl och släpper inte till några direkta farligheter.

I andra halvlek slarvar vi en hel del inledningsvis och första kvarten är inte bra i denna halvlek. Hogstorp har väl sin bästa chans under dessa minuter men vi reder ut det. Sen tar vi tag i det hela igen, och 20 minuter in i andra kommer spiken i kistan när Kofoed gör 0-3, han gör också 0-4 med tio minuter kvar, och vi får med oss tre pinnar hem. Inget skönlir denna dag men vi står upp bra i en ganska fysisk match, och vi gör tillräckligt för att bärga tre poäng med oss hem.