Kungshamns IF - Grebbestads IF 2

Lucas Göransson
Anton Benjaminsson
Alexander Hansson     Publik: 121

Åter igen dags för ett derby, denna gång mot Grebbestads andralag. Och det är ett riktigt bra lag vi möter denna kväll, många duktiga ungdomar kryddat med ett antal spelare från deras A-trupp. Det skulle bli en av de bättre div 5 matcher iallafall jag har sett, med två spelande och väldigt löpvilliga lag. Jag är väldigt nöjd med vår första halvlek, där vi går ut och vinner mittfältet, helt enligt matchplanen. Vi gör 1-0 efter 15 minuter genom Nicky och, 2-0 genom Jesper Mattsson efter 30 minuter, och vi kontrollerar händelserna på planen så långt. Tyvärr så reducerar GIF i 35:e minuten på nick efter hörna genom Mergim Berisha, för övrigt en av planens bästa spelare. Detta blir halvtids resultatet, och vi snackar om att fortsätta i samma stil i andra. Dock blir inte riktigt fallet så,  utan GIF tar över matchen och skapar några riktigt bra lägen i starten av andra. Vi har mycket svårare att få tag på deras rörliga spelare under en period, men som tur är har Matte vaknat på rätt sida och gör några förstklassiga räddningar. Efter ett tag jämnar spelet ut sig igen och vi börjar få mer att säga till om. I 75:e minuten avgörs matchen när Gustav trycker in bollen till 3-1 från nära håll. Sammanfattningsvis kan man säga att det blev en härlig seger i en riktigt bra fotbollsmatch, där lagen hade var sin halvlek.
Forza KIF