Kungshamns IF - Gilleby IF

Mohammad Teymouri 56" Sebastian Persson
Anton Benjaminsson   67" Nicky Andersson
Sebastian Persson     Publik: 142

Seriefinalen hemma mot Gilleby blev en match som vi helst vill glömma så fort som möjligt. Vi var alldeles för dåligt förberedda för match denna dag.

Gilleby var det bättre laget från minut 1 till minut 90. Vi står och tittar på och är väl inte ens trea på bollen. Vi kommer sent in i många situationer och drar även på oss gula kort som följd. De gör tidigt 0-1 och 0-2, plus att vår lagkapten och kugge på mitten får gå av pga skada redan efter 5-10 min. Därmed var hela det ordinarie centrala mittfältet borta då de andra två redan var indisponibla. Gilleby gör även 0-3 innan halvleken är över.

Redan sista 15 min av första och sedan hela andra halvlek spelar vi med trebackslinje, och istället med två forwards för att hitta på något, men det hjälper föga. Vi fortsätter att skapa noll framåt och slarva och bjuda bakåt. Gilleby gör två mål till och vinner rättvist med 0-5.

Hela truppen inklusive vi ledare får underkänt å det grövsta denna match, ett riktigt bottennapp. Nu släpper vi detta och blickar framåt, serien är lång och vi har 13 matcher kvar. Nästa match är en svår bortamatch mot Strömstad på torsdag. Vi får hoppas att vi kan studsa tillbaka på vinnarspåret då.