FC Diaspora - Kungshamns IF

Leo Karlander   65" Nicky Andersson
Mohammad Teymouri 81" Hassan Gholami
Tobias Johansson

Ja jag vet inte hur man sammanfattar en sådan här match. Får nog gå tillbaka till början eller mitten på 80-talet när man var pojklagsspelare i P12 för att hitta något som liknar det här i resultat väg. Visst vi är supernöjda med killarnas insats, och framförallt i andra halvlek när vi har julafton på motståndarnas planhalva, men det känns ändå konstigt att det kan bli så här. Vi startar matchen piggt och gör både 1-0 och 2-0 tidigt. Men här gick det kanske för lätt för efter dessa två mål släpper vi in Diaspora i matchen, först när vi står och sover på en lång boll som genererar 1-2 reducering, och sedan när vi får en frispark i bra läge mot oss som de kvitterar på. Vi hamnar lite i chockläge här, och det tar väl ca 10 min innan vi återhämtat oss och tar tag i spelet igen. Från sista kvarten i första halvlek och sedan hela andra halvlek är det bara frågan om hur många mål vi ska göra denna dag. Diaspora faller ihop som lag och vi skapar i princip målchans varje anfall. Resultatet stannar vid smått historiska 2-14. Enda smolket i bägaren var att vi hade lyxen att kosta på oss en friläges utvisning på Matte och något Gult kort men men sånt händer.

Forza KIF