IF Viken - Kungshamns IF

Hassan Ghollami   67" Hassan Gholalami
Max Albertsson   94" Jesper Lindskog
Leo Karlander

Tredje raka krysset blev det borta mot Viken. Viken är klart bättre än oss första 25-30 min, innan vi kommer igång och hittar rätt. De gör 1-0 ganska omgående och har även bud på fler mål. Även vi skapar ett par bra lägen, framförallt på fasta situationer, men Viken tar med sig
1-0 in i paus. I andra halvlek tycker jag vi tar över matchen och vi vänder den till vår fördel genom mål av Adam och Björn fram till 1-2. Tyvärr lyckas dock Viken kvittera på övertid till 2-2, vilket inte var helt orättvist sätt till 90 min. Det är alltid tråkigt att tappa poäng på slutet men vi förlorar iallafall inte vilket är positivt. Det var en ungdomlig trupp vi tog med oss till Åmål dessutom, med 1 st 18 åring, 3st 17åringar, 3st 16åringar och 1st 15 åring. Alla fick speltid och gjorde det bra.