Vallens IF - Kungshamns IF

August Wallström
Leo Karlander
Joakim Ramn     Publik: 116

Då var det dags för seriepremiär med allt vad det innebär!
För vår egen del visste vi inte riktigt var vi stod oss mot div 4 motstånd, då vi bara möt div 5 och div 6 lag. Sen har ju försäsongen även kantats av mycket skador och sjukdomar, så kontinuitet är bara något vi kunnat drömma om.

Alltså kändes det väldigt nervigt innan matchen. Matchen startar med två lag som känner på varann, Vallen har mer boll och känns piggare än oss. Vi har svårt att hitta rätt i positionerna och kommer ofta fel. Efter en kvart skjuter en Vallen spelare ett skott från 30 m ungefär, skottet såg ej så märkvärdigt ut, men det går trots allt in i mål. Vallen fortsätter att vara det något bättre laget halvleken ut, men vi är dock inte ofarliga utan har ett par tre goda kvitterings möjligheter. Där ett friläge är bästa chansen.

Till andra halvlek ändrar vi lite för att föröka hitta rätt, men som ett slag i ansiktet gör Vallen 2-0 direkt. Vi hänger dock inte läpp för det utan fortsätter att jobba på, och vi kommer mer och mer in i matchen. Efter 60 min. kommer Jesper Mattsson igenom och fälls vilket resulterar i en straff som Björn förvaltar till 2-1. Efter det målet blir det full fart framåt, och vi skapar mängder med målchanser. Det ska dock dröja till minut 82 innan kvitteringen kommer genom Gustav efter fint samarbete med inbytte Mohammad. Vallen skapar också några riktigt bra lägen på slutet men matchen slutar 2-2. Vi får vara nöjda med en poäng och killarna ska ha en eloge att de inte vek ner sig vid 2-0.