Stala/Myckleby - Kungshamns IF

Joakim Ramn
Leo Karlander
Max Albertsson     Publik: 241

Det var hemmalaget som tog kommando tidigt i matchen och gjorde 1-0 redan efter 10min. Vi jobbar oss dock tillbaka och gör 1-1 efter 20 min genom Mohammad. Men Stala/Myckleby tar återigen ledningen med 10 min kvar av halvleken. Trots underläge i halvlek så var vi nöjda att det inte var med mer en ett mål. Och vi var ganska tydliga i halvlek med att alla måste höja sin prestation avsevärt om vi skulle få med oss poäng hem. Tyvärr så gör vi om möjligt än ännu sämre andra halvlek och vi släpper till alldeles för enkla mål och målchanser. Även om Nicky reducerar till 2-3 med 20 min kvar, så tar det bara några minuter innan Stala/myckleby gör 4-2 och punkterar matchen. De hinner även med ett 5-2 mål innan domaren blåser av. Vi har ju inte rosat marknaden så här långt i serien och detta var en riktigt medioker insats från vår sida. Nu krävs det verkligen en uppryckning på alla fronter.