Kungshamns IF - Ödsmåls IK

Lucas Göransson
Max Albertsson
Oscar Karlsson     Publik: 100

Efter att ha släppt in 5 mål mot Stala/Myckleby så var prio ett att få ordning på försvarsspelet. Och detta mot svåraste tänkbara motstånd, då det var serieledarna Ödsmål som kom på besök. Vi valde att ligga lågt med laget och försöka ställa om snabbt, detta gjorde ju att Ödsmål hade ett stort bollinnehav matchen igenom. Vi försvarar oss dock bra och håller oss till matchplanen och det dröjer till 43:e min innan vi tappar en spelare i sextonmetaren som gör 0-1. Väldigt synd och lite jobbigt att inte kunna hålla 0-0 halvleken ut. Vi väljer att fortsätta ligga lågt med laget även i andra för att chansa lite på slutet, men vi kommer tyvärr inte närmre än ett ribbskott från Björn, och därmed inkasserar vi ännu en förlust. Vi får hoppas på att vi kan fortsätta spela ett bra försvarsspel framöver, så ska förhoppningsvis även segrarna komma.