Kungshamns IF - Munkedals IF

Max Albertsson
Anders Ralbring
Adam Mill     Publik: 125

Super viktig match hemma mot Munkedal där väldigt viktiga poäng stod på spel. Vi valde att köra samma taktik som föll väl ut mot Mellerud, att ligga lågt och vinna genom att minimera våra egna misstag, samtidigt som vi  skulle ta till vara på deras misstag. Det blev väl ingen höjdare match direkt, utan en match med mycket bollar i luften och kämpatag. Vi gör 1-0 i första halvlek genom Jesper Mattsson, och det har vi med oss i halvlek. Inför andra poängterar vi hur viktig första kvarten kommer bli i andra halvlek. Men tyvärr så är inte halvleken mer än 4 min gammal när Munkedal kvitterar på nick efter än frispark. Vi skapar ett par frilägen denna halvlek utan att lyckas göra mål, och matchen slutar 1-1. Trots poängen kändes det som en förlust då vi hade behövt 3p denna match.