Melleruds IF - Kungshamns IF

Lucas Göransson 85" Mattias Jansson
Leo Karlander
    Publik:

Efter två matcher med uselt försvarsspel så åkte vi till Mellerud för att möta serieledarna. Taktiken var solklar, ligga lågt med laget och döda ytor, för att ställa om när läge gavs. En taktik som skulle visa sig helt rätt. Mellerud hade förtvivlat svårt att skapa något, medans vi har bla ett friläge + ett par andra bra lägen i första halvlek. I andra halvlek ökar Mellerud tempot och har ännu mer boll, men de har fortfarande svårt att skapa de där heta lägena. Det hetaste läget får istället Dennis en kvart in i halvleken, men missar ren med målvakten. Tyvärr så säger Dennis i sin besvikelse ett könsord och blir utvisad, vilket var väldigt tungt. Melleruds övertag blir än mer markant, och på slutet har de en riktigt bra chans att avgöra, men de missar mål och vi åker hem med en välbehövlig poäng.