Högsäters GF - Kungshamns IF

0-1  Hamid Ahmadi
(F.Thurn)

Leo Karlander - Anders Ralbring - Patrik Eklöf - Jesper Lindskog
Robin Johansson - Nicky Andersson - Filip Thurn - Max Albertsson - Mahammad Teymouri
Hamid Ahmadi
Jesper Mattsson   70" Jesper Lindskog
Kevin Lund

Trots ett manfall utan dess like, där 8 spelare av 23 var tillgängliga för spel, så lyckas vi knipa 1 p mot ett bra Högsäter. Tur att vi kunde låna in 4 spelare från B/H så att vi kunde genomföra matchen överhuvudtaget. Matchplanen var samma som mot Ödsmål,att ligga rätt i positionerna och ställa om. Det är mycket Högsäter i första halvlek, men efter 25 min ungefär får vi till en bra omställning ut på högerkanten till Max han spelar bollen vidare till Filip som skjuter på en styrande Hamid in till 0-1. Detta resultatet står sig halvleken ut. Andra halvlek ser ut som första, Högsäter har mycket boll,men väljer allt som oftast att skicka långt mot vår backlinje.Och vi jobbar med omställningar.Tyvärr får Matte kapitulera i 50:e min och Högsäter gör 1-1, Efter 60-65 min börjar vi tröttna. Högsäter får mer och mer tryck på oss hur längre tiden går och vi sjunker djupare och djupare med laget. Men vi lyckas bärga med oss 1p hem,vilket vi ska vara otroligt nöjda med efter de förutsättningarna vi hade idag.