Kungshamns IF - Herrestads AIF

Lucas Göransson
Max Albertsson
Daniel Mattsson     Publik: 100

Så kom då äntligen årets första seger i vårens sista omgång, det är bara att hålla tummarna att detta kan vara starten på något positivt. För första gången på länge hade vi 16 spelare tillgängliga trots att vi fortfarande dras med skador och sjukdomar. Vi gör ingen glänsande match, och spelet hackar betänkligt, men vi sliter och kämpar och offrar oss verkligen för varandra. Sen har vi just nu en målvakt som har  haft väldigt hög klass de sista omgångarna. Vi får en smakstart på matchen när vi kontrar in 1-0 genom Nicky redan efter 4 min. Men efter det är det mest Herrestad resten av halvleken, visst vi är uppe och oroar ibland, men vi har svårt att få till något spel. Vi får med oss 1-0 in i paus vilket kändes skönt inför andra. Vi gör ett par ändringar och pratar om att flytta fram positionerna i andra. Vi får en härlig start även i denna halvlek då återigen Nicky trycker in sitt andra för dagen genom ett välplacerat skott. Jag tycker vi gör en mycket bättre andra halvlek och när vi väl får fart på passningsspelet så skapar vi även lägen. Ju längre matchen lider så trycker dock Herrestad på mer och mer, de skapar mycket situationer på vår planhalva, och ett par gånger var vi verkligen beredda på att anteckna en reducering. Men vi lyckas hålla undan denna gång, och det känns otroligt skönt att bolluslingen äntligen studsar vår väg.