Henåns IF - Kungshamns IF

Daniel Mattsson   82" Daniel Mattsson
Max Albertsson
Adam Mill

Åter igen en superviktig match i kampen om att hänga kvar i div 4. Tyvärr har inte veckan innan varit lika bra som inför de senaste matcherna, då vi störts mycket av förkylningar mm. Vi får dock ihop en spelduglig trupp om än lite sargad. Målet var som vanligt att spela snålt och utnyttja de chanser som dök upp, för att forcera på slutet om vi behövde. Det blir en jämn match med lite skönspel och mest kamp. Tyvärr så är det Henån som gör 1-0 efter en tilltrasslad situation där vi ej får bort bollen, ett resultat som står sig halvleken ut. I slutet på första halvlek får Alex utgå med en befarad knäskada (igen), vilket varken han eller vi behövde just nu, mycket tråkigt för alla parter. I andra ändrar vi till en offensivare uppställning för att ta upp jakten på kvittering. Dock är det Henån som gör ytterligare 1 mål till 2-0 på en omställning. Eftersom bara vinst räknas så går vi även ner på trebackslinje och flyttar fram med ännu mer folk. Vi får till en reducering till 1-2, men sen åker vi på ytterligare två omställnings mål. Och med 30 min kvar är vi i 3 måls underläge.Vi reducerar till 4-2, även denna gång genom Jesper Mattsson, men närmare än så har vi inte kraften att ta oss. En jobbig förlust som sätter oss ännu mer på pottkanten, men det är 4 matcher kvar så än lever hoppet.