Kungshamns IF - Henåns IF

Daniel Mattsson
Lucas Göransson
Joakim Ramn

Trots att vi bara fick med oss ett kryss hemma mot Henån, så kändes det som ett litet steg i rätt riktning. Filip blev den injektion för anfallsspelet vi hoppats på, och vi hade mycket lättare att få fast bollen i offensiven. Det vi behöver jobba med är balansen när vi går framåt, vi har en tendens att ösa på framåt med alldeles för mycket folk. När vi tappar boll i dessa lägen är vi extremt sårbara.Detta höll på att straffa sig flera gånger denna match. Och det är tyvärr så Henån kvitterar i slutet av matchen. Leder man en fotbollsmatch med ett noll och det är minuter kvar så måste vi vara kallare och spela bort tid istället för att gå för mål nr två. Det var gött att vi kunde bryta två negativa trender också. 1: Vi släppte ej in mål första 15 min. 2: Vi spelade 90 min. utan att få ytterligare skador.