Kungshamns IF - Färgelanda IF

August Wallström
Joacim Carhed
Adam Mill     Publik: 95

Den svåra blåsten med 24s/m i byarna kom att sätta sin prägel på denna match.Det blev otroligt svårspelat för bägge lagen. Jag tycker vi spelar hyfsad fotboll i första halvlek med tanke på omständigheterna, tyvärr släpper vi dock åter in ett mål tidigt i matchen efter 10 min. Det blir rörigt efter en frispark, och vi blir stående på hälarna, och de kan trycka in bollen på ett snyggt skott utanför sexton. Jag tycker att vi måste agera rejälare i första situationen och få undan bollen. Vi trummar på och skapar en hel del lägen, men vi slarvar i sista tredjedel. Efter ca 20 min får vi dock vår kvittering efter att Jesper M skarvat fram Amandus på en fast situation, Amandus gör inget misstag utan nickar in bollen i målvaktens vänstra kryss (Snyggt). I halvlek känns det som om vi bara fortsätter så kommer vi avgöra det här. Men Färgelanda spelar upp sig och vi går ner oss, vilket gör att de tar över matchen något. Vår andra halvlek är inte bra, vi fattar en hel del felbeslut och slarvar oss igenom den. Färgelanda tillåts att dominera med sin fysik allt för lätt. Summa sumarum får vi återigen vara nöjda med en poäng.