Grebbestads IF - Kungshamns IF

1-0  Christoffer Söderlund

Joakim Ramn
Joacim Carhed - Anders Ralbring - Björn Syversen - Jesper Lindskog
Mohammad Teymouri - Jesper Mattsson - Gustav Rödström - Lucas Göransson - Sebastian Roos
Adam Mill

Linus Hellgren   78" Leo Karlander
Max Albertsson
Leo Karlander
      Publik:

Efter storförlusten senast mot Mellerud så var jag lite osäker på hur killarna skulle tackla matchen mot ett ännu starkare Grebbestad rent mentalt. Men det skulle jag dock inte behöva, för i denna match var det en helt annan inställning. Visst, GIF dominerar bollinnehavet matchen igenom, men vi försvarar oss mycket bra och uppträder verkligen som ett lag där alla jobbar stenhårt för varann. Förutom första kvarten så försöker vi även rulla boll när vi får chansen, och vi är absolut inte ofarliga när vi ställer om. Så trots förlust så finns det mycket bra att plocka med inför det fortsatta seriespelet, och alla som spelade ska ha stort beröm efter matchen.