IF Viken - Kungshamns IF

Hamid Ahmadi   73"  Mattias Jansson
Mohammad Teymouri
Leo Karlander

har ett par fantastiska räddningar, och när ej Ed lyckas få in bollen så får vi en omställning istället som Björn förvaltar till 2-0. Sett till matchbilden så var resultatet ej rättvist. Men vi var givetvis mycket nöjda att klara av att vinna trots att vi ej spelade bra.
Nu får vi hoppas att vi kan höja kvaliteten till nästa match hemma mot Brålanda, för det kommer att behövas.

Historiskt sett brukar alltid matcherna mot Viken vara svåra, och med de förutsättningarna vi åkte till Åmål med denna gång, så var det inget som tydde på något annorlunda. Av 21 spelare i A-truppen var det 11 st. som var med, och av de 11 var det 4 st. som var osäkra p.g.a. skador. Vi lyckades som tur var få med 4 st. ur 15/17 års laget som alla var div 4 debutanter. Lägger man där till att de flesta var slitna av den tuffa matchen mot Oddevold i DM-finalen på onsdagen, så förstår man att en poäng var mer än man någonsin kunnat önskat. Vi visar även en härlig moral som jobbar oss tillbaka både från 0-1 underläge, och inte minst 1-3 underläge i mitten på andra halvlek. Alla ska ha en stor eloge för sitt uppoffrande spel denna match, och de som debuterade gjorde det verkligen med den äran.