Kungshamns IF - IF Viken

Linus Hellgren   65" Filip Thurn
Daniel Mattsson 89" Björn Syversen
Lucas Göransson   90" Amandus Andersson

Det känns skönt att vi kunde ta en ny seger i torsdagens match mot Viken, och på två matcher har vi nu dubblat vår poängskörd. Matchen startar snarlikt den mot Skärhamn, vi skapar första farligheterna, men Viken är det bättre och hetare laget första 20 min. De gör även 0-1 efter ett långt inkast, där vi agerar väldigt passivt i eget försvar. Efter detta tycker jag att vi kommer igång lite bättre och spelar upp oss. Vi skapar mycket oreda i Vikens försvar och har ett stort antal hörnor som är farliga. Det är i efterspelet på en sådan som vi får straff och chans till kvittering. Straffen är bra slagen men det vill sig inte bättre än att den tar i stolpen och ut. Men vi fortsätter hela tiden att skapa lägen och många fasta situationer.Planens bästa spelare Gustav har ett skott som målisen tippar via ribba och ut, men han är inte riktigt färdig där. Efter ytterligare en hörna klämmer han till bollen (med högern) otagbart för målvakten, och det är utjämnat. Vi pratar i halvlek om att öka tempot och ha ännu bättre rörelse i andra, vi säger också att ha tålamod och inte slå de avgörande bollarna för tidigt. I andra halvlek spelar vi riktigt riktigt bra fotboll i 30-35 min, men vi skapar kanske inte de riktigt heta chanserna. Det är inte förrän Björn dyker upp i straffområdet och trycker dit ett fint inspel av Danne som segermålet kommer, då är det drygt 10 min kvar. Efter detta går vi ner på en defensivare uppställning för att slå vakt om poängen. Viken slår in mycket boll i vår box, men utan att skapa några direkta farligheter. En riktigt härlig seger och vi jobbar vidare. Nästa anhalt är Ed borta, åter en svår match.