Kungshamns IF - Vallens IF

Sebastian Roos   34" Sebastian Roos
Max Albertsson   44" Mattias Jansson
Erik Lundin

Ja vad säger man efter detta?

Vi hade målet att försöka spela fotboll och rulla mycket, vilket jag tycker vi gör inledningsvis. Men när Vallen gör 0-1 efter 12 min, så är det starten på en svart lördags eftermiddag. Under en tio minuters period gör Vallen ytterligare tre mål, samtidigt som vi försvarar oss med huvudet under armen. Vi repar oss väl lite efter detta, och reducerar på straff till 1 - 4 i 42:a min, men när vi åker på en friläges utvisning i 44:e min är det ridå ner. Vi satsar på trebacks linje i andra för att kunna fortsätta att hota framåt, men vi blir istället straffade om och om igen. Slutresultatet skrivs till 1 - 8, och det var länge sedan en slutsignal har känts så befriande.

Jag hoppas att vi kan ta lärdom av denna match, och att vi kan visa bättre inställning de två avslutande matcherna. Vi har trots allt äran att spela för, och vår publik som vi svek idag.