Kungshamns IF - Skärhamns IK

Daniel Mattsson
Izudin Velic
      Publik: 100

I den fjärde hemmamatchen för året tog vi äntligen våra första poäng på hemmaplan, och gör kanske vår bästa match på länge. Det första som händer är ett friläge för oss som vi bränner, sen tycker jag att Skärhamn är det något bättre laget första 15-20min. De tar också ledningen på än välplacerad frispark. Men efter det så spelar vi upp oss och tar mer och mer över taktpinnen. Vi gör 1-1 efter ca en halvtimma och fortsätter spela bra fotboll. Men Skärhamn är också farliga i sina omställningar. Det sista som händer i första halvlek är att en Skärhamn spelare drar på sig sitt andra gula och blir utvisad. Vi pratar mycket i halvlek att hålla tempo i spelet och inte bli stillastående i andra, vilket är lätt hänt med en man mer. Förutom första 5-10 min så spelar vi riktigt bra i denna halvlek och skapar mängder med målchanser, vi har många fina kombinationer och kommer ofta runt på kanter till inspel. Att vi gör 4-0 i andra halvlek talar väl sitt tydliga språk om att vi ägde densamma. En spelmässigt bra match från vår sida där det finns detaljer att jobba med, men det viktiga är de tre poängen. Den enda smolken i glädjebägaren var skadan på Johnny som kan vara av allvarligare natur och borde renderat i mer en ett gult kort.